TITANIC - Zrod Legendy 

 

Fotografia skutočného Titanicu po grafickej rekonštrukcií a prevedení do farieb.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takto vyzeral skutočný TITANIC v celej svojej kráse, pred svojou prvou a poslednou plavbou. Fotografia bola skolorizovaná z čiernobielej.

 

Titanic. Loď, ktorá navždy zmenila chod dejín a tvár lodného priemyslu, a zároveň tragický osud lode a jej pasažierov na prvej a poslednej plavbe, ktorá sa nezvratne zapísala do dejín a sŕdc mnohých ľudí.

Titanic patril do série troch lodí triedy OLYMPIC, ktoré boli odpoveďou na konkurenčný boj medzi prepravnými spoločnosťami White Star Line (WSL)  & Cunard Line. Ako prvé sa začali budovať bok po boku Olympic a Titanic až neskôr Gigantic (po potope Titanicu sa premenoval na Britannic pretože WSL malo mienku že Britannic je meno, ktoré im prinesie šťastie tak isto ako v minulosti pri starších modeloch Britannicu).

Titanic krátko pred prvým spustením na vodnú hladinu v dokoch Harland & Wolff

 

Samotný  Titanic navrhol  Bruce Ismay & Lord Pirrie , riaditeľ lodenice Harland & Wolff, v ktorej tieto monumentálne lode začali rásť. Nemôžme opomenúť meno Thomas Andrews, ktorý bol šéf konštruktér lode a technický dizajner samotného plavidla.

Lord Pirrie (vľavo) a Bruce Ismay (vpravo) na prehliadke a kontrole priebehu práce na Titanicu. 

 

Titanic mal celkovú dĺžku 269,1 metra a 28,25 m široký, jej hrubá tonáž predstavovala 46 328 ton na meter kubický a 52 310 ton pri ponore 10,54 m.

Tieto hodnoty napovedajú, že Titanic svojou veľkosťou prekonal svojho predchodcu Olympic a tak sa stal najväčšou loďou a zároveň aj najväčšou stavbou     na svete.

Tesne po osadení  obrovských  lodných skrutiek v suchom doku, ktorý dodnes stoji v Belfaste

 

Trup lode bol z bezpečnostných dôvodov rozdelený na 16 vodotesných komôr s dvojitým dnom oddelených vodotesnými dverami, ktoré sa automaticky uzatvorili v prípade naberania vody.  Táto konštrukcia mala byť pre Titanic známkou najvyššej bezpečnosti a prispela k predstave že je "nepotopiteľná".

Stavba Titanicu sa začala  31. Marca 1909 a bola financovaná J. P. Morganom a jeho spoločnosťou International Mercantile Marine Co.

Trup samotnej lode bol prvý krát spustený na vodu 31. Mája 1911 o 12:13 hodine.

dokončovacie práce na Titanicu v suchom doku Harland & Wolff. Dok stojí dodnes na pamiatku tejo veľkolepej lode.

 

Titanic ani žiadna iná loď spoločnosti White Star nebola nikdy pokrstená, Aj to bol jeden z dôvodov prečo bola pre mnohých ľudí prekliatou loďou.

K tomu prispela aj legenda že sériové číslo „3909 04“ po odraze na vodnej hladine vyzeralo ako text „no pope“ v preklade "žiadny pápež". Neskôr sa ale zistilo že to nebolo skutočné sériové číslo Titanicu a vymysleli si to robotníci, ktorý na lodi pracovali aby vystrašili  katolíckych írskych kolegov.

Dokončenie Titanicu pokračovalo osadením kotlov spolu s inou technikou do trupu lode a nakoniec zariaďovanie interiéru lode, čo trvalo ďalší rok od prvého spustenia na vodu.

Titanic bol oficiálne dokončený 31. Marca 1912 a hneď bola spustená aj prvá skúšobná plavba.